loading...
جوک و اس ام اس
alireza بازدید : 842 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

 

دستگیری باند زورگیران موتورسوار 

 

سردسته باند زورگیران موتورسوار، زندانی فراری بود

 

 

دزد حرفه‌ای که توانسته بود با سپردن وثیقه 400 میلیون تومانی از زندان اصفهان فرار کند، بعد از ورود به تهران باند مخوفی تشکیل داد.

 

 

اعضای این باند سوار بر موتورسیکلت‌‌های مختلف، دست به زورگیری از شهروندان می‌زدند و در جریان سرقت‌های خود بیش از نیم میلیارد تومان به جیب زدند. تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند، اواخر آبان سال گذشته و زمانی آغاز شد که مرد جوانی با حضور در دادسرای جنایی تهران از سارقان میلیون‌ها تومان کارت‌شارژ تلفن همراه شکایت کرد. این مرد به بازپرس پرونده گفت: بعد از ظهر 22 آبان، در حال انتقال یک بسته حاوی 43 میلیون تومان کارت شارژ تلفن همراه به ترمینال جنوب بودم تا آنها را به فردی در آنجا تحویل دهم که در میدان شوش، 4 مرد جوان که سوار 2 موتور‌سیکلت هوندا بودند سد راهم شدند. آنها بدون اینکه چیزی بگویند با چاقو به من حمله کردند و آنقدر کتکم زدند که از حال رفتم. سپس بسته حاوی کارت‌شارژها را سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند. بعد از شکایت این مرد، پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ارسال شده و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن شروع شد.
از آنجا که مالباخته چهره یکی از سارقان را به‌خوبی به خاطر داشت، ماموران به چهره‌نگاری این مرد پرداختند و با بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس، متوجه شباهت جوان سارق با یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام محسن شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که محسن از سارقانی است که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری و سرقت‌های خشن دستگیر و روانه زندان شده بود اما در سال 87 با گذاشتن وثیقه از زندان خارج و از آن زمان متواری شده بود. کارآگاهان با بررسی اطلاعات موجود در پرونده این مرد و زیرنظر گرفتن پاتوق‌های او، مخفیگاه وی در منطقه شوش را شناسایی کرده و اواخر سال گذشته او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. وقتی محسن به اداره آگاهی منتقل شد ادعا کرد دست به هیچ کار خلافی نزده است اما به محض اینکه مالباخته مقابل او قرار گرفت، وی را شناخت و گفت که محسن همان کسی بوده که هنگام سرقت با چاقو او را تهدید می‌کرده است. مرد جوان که می‌دید دستش رو شده در ادامه بازجویی‌ها به سرقت کارت‌شارژها با همدستی اعضای باند زورگیری اعتراف کرد و مدعی شد سردسته باند، فردی به اسم امیر است.
دزد فراری
درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری امیر آغاز شده بود، ماموران متوجه شدند این مرد از سال‌ها قبل به اتهام سرقت و زورگیری تحت تعقیب پلیس قرار داشته است. او حتی یک بار که قصد فرار از محاصره پلیس را داشت، هدف اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده اما توانسته بود با کمک دوستانش از دست ماموران بگریزد. امیر بعد از فرار، راهی اصفهان شده و در آنجا سرقت‌هایش را از سر گرفته بود اما وقتی پلیس اصفهان وی را دستگیر کرد و راهی زندان شد، با سپردن وثیقه 400 میلیون تومانی از زندان گریخته و بعد از بازگشت به تهران، با تشکیل باندی تازه، سرقت‌هایش را ازسر گرفته بود.
پرش از طبقه سوم
ماموران که سرنخ‌های خوبی از مخفیگاه سردسته باند به دست آورده بودند، راهی این محل شدند و آنجا را محاصره کردند. آنها وقتی از حضور متهم در مخفیگاهش مطمئن شدند، عملیات دستگیری او را آغاز کردند اما امیر برای فرار از دست پلیس، از پنجره طبقه سوم به پایین پرید و درحالی‌که آسیب‌دیده بود، قصد فرار داشت که ماموران وی را دستگیر کردند.
ناجوانمردانه‌ترین سرقت
با کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در خانه این مرد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره سرقت، درباره موتور مسروقه‌ای که در خانه‌اش پیدا شده بود، گفت: مدتی قبل من و همدستانم سوار بر 7 موتورسیکلت در حال عبور از میدان بهمن بودیم که دیدیم، مرد جوانی موتورش پنچر شده و به همراه همسر و دختربچه‌اش در گوشه‌ای ایستاده و قصد تعمیر موتور را دارد. برای همین آنها را محاصره کردیم و با تهدید چاقو، موتور این مرد را دزدیدیم تا از آن برای ارتکاب سرقت‌هایمان استفاده کنیم.
متهمان به صف
درحالی‌که سردسته باند، اطلاعات خوبی از مخفیگاه دیگر همدستانش در اختیار پلیس قرار داده بود، تحقیقات ماموران ادامه یافت و آنها توانستند دیگر متهمان را نیز در عملیات‌های جداگانه شناسایی و دستگیر کنند.
شناسایی کنید
سرهنگ علی‌اکبر غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: یکی از اعضای دستگیرشده این باند جوانی به اسم رضاست که پیش از این در پرونده سرقت از طلافروشی‌های پایتخت، تحت تعقیب پلیس بود. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان طلافروشی‌ها که در جریان سرقت‌های خود در سال گذشته به 3 طلافروشی در تهران دستبرد زده بودند، 5 کیلو از طلاهای مسروقه را به رضا فروخته بودند و او از همان زمان تحت تعقیب ماموران بود.
سرهنگ غیاثوند افزود: بعد از دستگیری رضا در شرق تهران، مقدار زیادی از اموال مسروقه و تعدادی سلاح سرد در خانه‌ او کشف شد و وی در بازجویی‌ها به خرید طلاهای مسروقه و عضویت در باند زورگیران موتورسوار اعتراف کرد. وی تصریح کرد: اعضای این باند در بازجویی‌ها به ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری خشن به ارزش بیش از 500 میلیون تومان اعتراف کرده‌اند و بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ تصویر بدون پوشش چهره آنها در روزنامه‌ها، از مالباختگان احتمالی خواست برای طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1167
  • کل نظرات : 575
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 258
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 321
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,446
  • بازدید ماه : 3,446
  • بازدید سال : 60,664
  • بازدید کلی : 3,571,302