loading...
جوک و اس ام اس
alireza بازدید : 952 چهارشنبه 18 خرداد 1390 نظرات (0)

 

 

 

متن کامل مصاحبه رئیس جمهور با رسانه ها

 

 

 

 

براي حفظ وحدت در مقابل تخريب ها سكوت مي كنم

 

در ادامه....

 

 

 

 

 

به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد كه با نمايندگان رسانه هاي داخلي و خارجي در نهاد رياست جمهوري سخن مي گفت اظهار داشت : مردم جهان شاهد اتفاقات بسيار مهمي در منطقه خاورميانه بوده و آرام آرام اين تحولات را در آمريكاي لاتين، اروپا و بخش هايي از آسيا نيز خواهند ديد.
وي افزود: خيلي روشن است يك جريان سلطه گر از 10 تا 12 سال قبل با شعار مبارزه با تروريسم و به بهانه يازدهم سپتامبر، گسترده ترين هجوم نظامي را به منطقه خاورميانه انجام داد تا اقتصاد نابسامان خود را نجات دهد و براي تحقق اين هدف رژيم صهيونيستي را پايگاه اصلي خود قرار داد اما در برابر اراده و مبارزه ملتها شكست خورد و رنگ عوض كرد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه خوشبختانه حركت عمومي كشور در جهت پيشرفت عدالت و عزت، حركتي شتابان است، تصريح كرد: برنامه هاي گوناگون دولت و ملت در عرصه سازندگي و علمي برنامه هاي بسيار گسترده و موفقي است.
احمدي نژاد يادآور شد : آثار اين اقدامات يكي پس از ديگري خود را نشان مي دهد.
وي با بيان اين كه چند برنامه عمده در دستور كار دولت است، گفت: پيشرفت كشور، توليد علم و پژوهش هاي كاربردي و حركت در مرزهاي دانش جهاني از برنامه هاي دولت است كه نتايج آن هر روز در اختيار ملت ايران و جامعه بشري قرار داده مي شود.
رييس جمهوري، توسعه و تكميل زيرساخت هاي كشور را اقدام ديگر دولت دهم ذكر كرد و اظهار داشت: در سال گذشته حجم كار هاي عمراني يك ركورد تاريخي بود و اميدواريم امسال به دو برابر سال گذشته برسيم.
احمدي نژاد با تاكيد براين كه اعتبارات لازم در قانون بودجه پيش بيني شده است، گفت: اميدواريم با همت مديران و عموم دست اندركاران و ملت ايران ، ركورد دو برابر سال 89 به جا گذاشته شود.
وي برنامه ديگر دولت را توسعه و ايجاد دو ميليون و 500 هزار شغل ذكر كرد و افزود: در سال گذشته ركورد يك ميليون و 700 هزار شغل جديد كار 'نويي' بود كه با همكاري كارآفرينان در دستگاه هاي گوناگون و ملت اتفاق افتاد.
رييس جمهوري اظهار اميدواري كرد كه با ايجاد دو ميليون و 500 هزار شغل در سال جاري و تكرار آن در سال بعد نرخ بيكاري كاهش يابد.
احمدي نژاد از ديگر برنامه هاي دولت اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي عنوان كرد و گفت: حجم عملكرد دولت نهم و دهم در مقايسه با 16 سال قبل بيش از 27 برابر است كه ما با همين سرعت كار را ادامه مي دهيم كه بخش قابل توجه آن مربوط به سهام عدالت است.

** خرابكاري آمريكايي ها در تاسيسات هسته اي پاكستان
رييس جمهوري در بخش ديگري از اين گفت و گو اظهار داشت : ما خبر دقيق داريم آمريكايي ها مي خواهند براي تسلط بر پاكستان و تضعيف دولت و ملت اين كشور در تاسيسات هسته اي پاكستان خرابكاري و با استفاده از اهرم شوراي امنيت و برخي سازمان هاي بين المللي زمينه حضور گسترده تر و تضعيف حاكميت ملي مردم را فراهم كنند.
وي افزود: خيلي روشن است كه جريان سلطه در 10-12 سال قبل با شعار مبارزه با تروريسم به بهانه 11 سپتامبر گسترده ترين هجوم نظامي خود را به منطقه انجام دادند تا اقتصاد بيمار خود و رژيم صهيونيستي را به عنوان پايگاه اصلي استعمار از امحا و اضمحلال نجات دهند.
احمدي نژاد در ادامه به رخدادهاي منطقه اشاره كرد و گفت: شاهد اتفاقات بسيار مهمي در منطقه خود و شمال آفريقا هستيم و آرام آرام شاهد تحولات مشابه در آمريكاي لاتين، اروپا و بخش هايي از آسيا و آفريقا خواهيم بود.

** طرح آتيه مهر
رييس جمهوري در مورد طرح آتيه مهر نيز گفت: اجراي اين طرح آغاز شده و البته نواقصي داشت كه درحال برطرف شدن است و امسال اين طرح بطور گسترده اجرا خواهد شد.
وي با بيان اينكه اين طرح ، طرحي مشترك ميان دولت و خانواده ها است افزود: هر كسي كه در ايران متولد مي شود بايد داراي آينده اي روشن باشد و دولت و خانواده ها در يك برنامه مشترك چنين آينده اي را براي نسل آينده تامين خواهند كرد.
رييس جمهوري همچنين با تاكيد بر لزوم كوچك سازي دولت گفت: طي پنج سال و نيم اخير در بخش ها گوناگون چندين برابر دوره هاي مشابه قبل كار انجام شده و اين درحالي است كه براي اولين بار در 40 سال اخير 4/10 درصد از كاركنان دولت كاهش يافته است و اين روند بازهم ادامه پيدا خواهد كرد.
احمدي نژاد تاكيد كرد : ما به سمت دولتي كوچك، عالم و چابك و با بهره وري بالا حركت مي كنيم.

** راه اندازي نيروگاه بوشهر در آينده نزديك
رييس جمهوري با اشاره به اتمام ساخت نيروگاه اتمي بوشهر گفت: اين نيروگاه در مرحله راه اندازي بايد آزمايش هايي را پشت سر بگذارد تا به طور كامل در مدار قرار گيرد و ما اميدواريم كه اين اتفاق در آينده نزديك روي دهد.
احمدي نژاد در پاسخ به سووالي درباره احتمال راه اندازي نيروگاه بوشهر در يك ماه آينده، تفاوتهاي راه اندازي اين نيروگاه با نيروگاه هاي برق را يادآور شد و افزود: راه اندازي نيروگاههاي اتمي در چند مرحله، به تدريج و با آرامش انجام مي شود.
وي، ميزان ورود برق نيروگاه بوشهر به مدار در نخستين مرحله را 40 مگاوات عنوان كرد و با يادآوري ظرفيت يكهزار مگاواتي اين نيروگاه اظهار داشت: روند راه اندازي اين نيروگاه بايد ادامه پيدا كند و حلقه هاي مورد نياز تكميل شود تا اين نيروگاه به ظرفيت يك هزار مگاواتي برسد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سووال ديگري ، ديدار وي با مدودف رييس جمهوري روسيه در مراسم افتتاح نيروگاه اتمي بوشهر را كه اخيرا از سوي طرف روس اعلام شده محتمل دانست و در پاسخ به اصرار خبرنگار درباره ارايه اطلاعات دقيق تر در اين باره افزود: همه چيز ممكن است.
مدودف رييس جمهوري روسيه اخيرا از برنامه ديدارش با همتاي ايراني خود در آينده نزديك خبر داده است.

** طرح آمريكايي‌ها براي پاكستان و بحرين
رييس جمهوري اسلامي ايران در اين گفت و گو از دو سناريوي آمريكا در پاكستان و بحرين پرده برداشت و گفت ما خبر دقيق داريم كه آمريكايي ها مي‌خواهند براي تسلط بر پاكستان و تضعيف دولت و ملت اين كشور در تاسيسات هسته اي پاكستان خرابكاري كنند و با استفاده از اهرم شوراي امنيت و برخي سازمان‌هاي بين‌المللي زمينه حضور گسترده‌تر خود و تضعيف حاكميت ملي مردم پاكستان را فراهم كنند.
احمدي نژاد به سياست آمريكايي ها در قبال مردم بحرين نيز اشاره كرد و گفت: خبر داريم در بحرين كه خودشان دست‌ها را براي برخورد با مردم و ايجاد صحنه‌هاي ناصحيح باز گذاشتند ، اكنون مي‌خواهند به عنوان مدعي و طرفدار مردم وارد شوند، به حاكم اين كشور فشار وارد آورند تا شرايطي را بپذيرد و بخشي از حقوق مردم را اعاده كند و قضيه را فيصله دهد.
رييس جمهوري افزود: آمريكايي‌ها مي‌خواهند با اين كار براي خودشان در بين ملت‌هاي منطقه محبوبيت كسب و خود را مدافع حقوق مردم معرفي كنند.
وي در عين حال تاكيد كرد: اين در حالي است كه مي‌دانيم مشكل بحرين، مشكل بين حكومت و مردم نيست بلكه مشكل پايگاه نظامي آمريكا است و اگر امروز مردم بحرين تحت فشار قرار دارد و يا دولت بحرين مجبور است براي دفاع از پايگاه آمريكا رو در روي مردم اين كشور بايستد، موضوع آمريكا و منافع نامشروع اين دولت است.

** ماهيت حكومت آمريكا تغييري نكرده است
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه ماهيت حكومت آمريكا با وجود تغيير دولت‌ها در اين كشور ثابت مانده اظهار داشت: تنها نقاب ها عوض شده است؛ نقاب دولت قبلي آمريكا مبارزه با تروريسم بود اما نقاب دولت فعلي حمايت از حقوق ملت ها است.
رييس جمهوري ادامه داد: دولت قبلي آمريكا در منطقه ما يك جريان اسلام خشن و اسلام آدمكش به راه انداخت كه 100 درصد اسلام آمريكايي و براي فريب ملت‌ها بود تا زمينه را براي استقرار و تسلط خود فراهم كند.
احمدي نژاد گفت: دولت جديد آمريكا نيز به دنبال اسلام آمريكايي از نوع ديگري است؛ اسلام ليبرال كه دولت فعلي آمريكا به دنبال آن است، سلطه آمريكا و وجود رژيم ضد بشري و توسعه طلب صهيونيستي را به رسميت مي شناسد و آمادگي دارد در چارچوبي كه آمريكا طراحي مي‌كند ، نقش آفريني كند.
وي با بيان اينكه آمريكايي ها به دنبال حاكم كردن چنين انديشه اي بر منطقه خاورميانه هستند، گفت: ملت هاي منطقه فراموش نكرده اند كه همه مشكلات، برخي عقب ماندگي‌ها، جنگ‌ها، كشتارها، ترورها و ديكتاتور‌هايي كه در دهه هاي متوالي بر ملت‌ها حاكم بوده اند ، همگي حاصل عمل نظام سلطه و در راس آنها آمريكا و متحدان آن بوده است.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه 'تغييري در سياست هاي نظام سلطه رخ نداده است'، گفت: در گذشته آمريكاي لاتين را به نوعي تصرف و چپاول مي‌كردند و امروز روش‌ها، شعارها و نقاب را عوض كردند و مي‌خواهند با شعار و روش جديدي كار قبلي را تكرار كنند.
احمدي نژاد ماهيت دولت‌هاي آمريكا را يكي دانست و اظهار داشت: اصل ، طراح و كارگردان، افراد ديگري هستند كه پشت صحنه بوده و كساني كه در جلوي صحنه عمل مي كنند، تنها نقش آفرين هستند و ماموريت‌هايي به آنان داده ‌شده و آنها اجرا مي‌كنند.

** ماجراي بن لادن
رييس جمهوري در ادامه موضوع كشته شدن اسامه بن لادن سركرده گروهك تروريستي القاعده توسط آمريكايي‌ها را مورد اشاره قرار داد و بدون اشاره به نام بن‌ لادن گفت: آمريكايي‌ها در حوادث اخير فردي را به قول خودشان دستگير كردند و كشتند و جنازه آن را به دريا انداختند.
احمدي‌نژاد افزود: آن فرد به مدت طولاني با خانواده رييس جمهور قبلي آمريكا شريك نفتي بود ضمن آنكه از مدت‌ها قبل اين فرد در اختيار نظاميان آمريكايي قرار داشت و آنها بر او تسلط داشتند. طبق اطلاعات موثقي كه ما داريم، خودشان او را مريض كردند و در همان شرايط كشتند و بعد ادعا كردند جنازه او را به دريا انداخته اند.
رييس جمهوري با بيان اين‌كه هدف آمريكا‌يي‌ها از اين كار روشن است، اظهار داشت: آنها انتخابات در پيش دارند و بهانه كسب راي‌ و جلب توجه آراي مردم اين بود كه بگويند سركرده تروريست ها را كشتيم و يك پيروزي عظيم عليه تروريسم به دست آورديم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با طرح اين سوال كه چرا جنازه او را به دريا انداختند، گفت: پاسخ اين سوال بسيار روشن است اگر جنازه او مي‌ماند با آزمايش‌ها معلوم مي‌شد كه او در حال مريضي كشته شده است و مشخص مي‌شد با چه ابزاري بيمار شده و در اين صورت دست كساني كه ‌خواستند فريبكاري كنند، رو مي شد. اما همه شاهدند كه حتي بعد از مارش پيروزي كه براي اين كار زدند، حوادث تروريستي در منطقه ما متوقف نشد.
احمدي نژاد گفت : در همين زمينه شاهد هستيم كه در پاكستان هر روز انفجار، بمباران، دخالت آمريكا و كشتار مردم

** سكوت در برابر تخريب‌ها
رييس جمهوري در ادامه اين گفت و گو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري آريا مبني بر اينكه سكوت رييس جمهوري در برابر تخريب ها و خبرسازي هاي سازمان يافته و بدون سند و مدرك تا چه زماني ادامه پيدا خواهد كرد گفت :‌ بنده در برابر اين تخريب ها سكوت كرده و اين سكوت را الهام بخش وحدت مي دانم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه دنياي اقتصاد در مورد ارزيابي دولت از بسته سياست هاي پولي و اعتباري و انتقادهاي مربوط به آن گفت: مرجع بررسي سياست هاي پولي، شوراي پول و اعتبار است و هر سياستي را كه تصويب كند، همه بايد به آن احترام بگذارند اما اين را كه تلاطمي بدليل اين سياست ها در بازار ارز ايجاد شده است، قبول ندارم.
احمدي نژاد با بيان اينكه سياست هاي اقتصادي به هر حال بر روي همه بخش ها تاثير گذار است، افزود: پول از بانك ها خارج نمي شود بلكه نوع سپرده گذاري پول ها تفاوت پيدا مي كند.
رييس جمهوري با بيان اينكه براي دولت چه پول در بانك ها به عنوان سپرده بلندمدت باشد و چه در بازار بورس و سرمايه گذاري تفاوتي نمي كند، اظهار داشت: اين دو امر به توليد و اقتصاد كشور كمك مي كند اما مشكل بسته هاي پولي و نظام بانكي ما به ساختار آن باز مي گردد.
احمدي نژاد در توضيح اين مساله تصريح كرد: نظام بانكي فعلي ما تابع قانون بانكداري اسلامي است اما همه مي دانيم كه روح قانون در بسياري از موارد مورد توجه قرار نگرفته است و بيشتر قالب ها رعايت شده است.
وي خاطرنشان كرد: اگر طرح تحول نظام بانكي كه در دولت در حال نهايي شدن است، در سيستم بانكي ما حاكم شود همه اين مشكلات به صورت ريشه اي حل خواهد شد.
رييس جمهوري با بيان اينكه پول به خودي خود نبايد باعث توليد پول شود مگر اينكه خدماتي ارائه داده و توليدي انجام دهد، گفت: بايد بخش سرمايه گذاري را از بخش خدمات بانكي جدا كنيم. بانك هاي ما پول ها را به صورت كلي جمع آوري مي كنند و مي خواهند صدها پروژه را مديريت كنند كه اين امر امكان پذير نيست.
احمدي نژاد با بيان اينكه بانك ها براي مديريت صدها پروژه ناچار به عدول از عقود اسلامي شده و به قالب هاي پيش از اين باز مي گردند، تاكيد كرد: بايد كاري كنيم كه مشاركت ها واقعي شود و كسي كه پول مي دهد، به اندازه پول خود در طرح ها شريك باشد و در آن صورت ديگر نياز به بسته هاي پولي فعلي نداريم.
رييس جمهوري تصريح كرد: بسته پولي و بانكي كشور در دست طراحي است و اميدواريم تا پايان سال جاري نهايي شود.

** هدفمندسازي يارانه‌ها با قدرت ادامه مي‌يابد
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه قانون هدفمندسازي يارانه‌ها مسير خود را تاكنون بخوبي طي كرده است، گفت : گام‌هاي اصلي اين قانون برداشته شده و اقدامات بعدي نيز با قدرت انجام خواهد شد.
احمدي‌نژاد اظهار داشت : اين قانون كار بسيار بزرگي است كه سبب تغيير نگاه و رفتار اقتصادي همه مردم ايران شده است.
وي با بيان اينكه اين قانون سبب شد تا همه عادت‌ها و سنت‌ها در مورد شيوه مصرف تغيير كند، افزود: اكنون اين قانون توانسته از موانع مختلفي عبور كند كه دليل اصلي آن برخورد ملت ايران با اجراي اين قانون است.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: برخورد هوشمندانه ملت ايران با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و حضور همه جانبه‌ آنها براي اجراي آن سبب شد تا گام بسيار بزرگي در اجراي قانون ياد شده برداشته شود.
وي همراهي بسيار خوب بخش حمل و نقل بويژه رانندگان و همچنين عملكرد خوب توليدكنندگان در حين اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را ستود و افزود: عملكرد خوب در بخش مصرف انرژي سبب شد تا مصرف گاز در بخش خانگي كاهش و در بخش توليد با افزايش 18 درصدي همراه شود.
رييس جمهوري با يادآوري برخي نظرات كارشناسان پيش از اجراي قانون يادشده مبني بر آسيب ديدن بخش توليد در نتيجه هدفمندسازي يارانه‌ها تصريح كرد: افزايش مصرف انرژي در بخش توليد نشانه هوشمندي توليدكنندگان كشور است كه سبب شد شيوه عمل توليدكنندگان در مصرف انرژي تغيير و نگاه آنها به مديريت مصرف تغيير كند.

** نقش بازاريان و اصناف در هدفمندسازي يارانه‌ها
وي سپس به نقش بازاريان و اصناف در مديريت و همراهي با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: به جز وزارت بازرگاني و سازمان‌هاي نظارتي، نظارت اصلي بر عهده خود بازاريان بود كه بخوبي در اين كار عمل كردند.
احمدي نژاد با بيان اينكه در اجراي هر كاري مشكلات و اشكالاتي وجود دارد، افزود: ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها هر هفته دو تا پنج جلسه را با توجه به گزارش‌هاي ارسال شده به اين ستاد جهت رفع مشكلات پيش رو در اجراي اين قانون برگزار و تصميم‌گيري مي‌كند.
رييس جمهوري با يادآوري نظرات كارشناسان اقتصاد بين‌المللي مبني بر موفقيت ايران در هدفمندسازي يارانه‌ها ،‌ افزود: كساني كه در مديريت اقتصاد جهاني نقش دارند و معمولا حاضر به اعلام موفقيت‌هاي كشورمان نيستند اين بار تاكيد كرده اند كه ايران در اجراي طرح ياد شده بسيار موفق عمل كرده و خواستار انتقال تجربيات اجرايي اين طرح به ساير كشورها شده اند.

** هدف مخالفان هدفمندسازي يارانه‌ها
وي با بيان اينكه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در كشور دشمناني دارد خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه هدف اين قانون اصلاح ساختار اقتصادي كشور و تحقق عدالت است، دشمناني در مقابله با تحقق اين اهداف وجود دارند.
احمدي‌نژاد يادآورشد: برخي دشمنان به دليل اينكه ثروت‌هاي زيادي در نتيجه هدفمندسازي يارانه‌ها در كشور براي ملت انباشت مي‌شود دركنار برخي افراد كوته‌بين از اجراي اين قانون خوشحال نيستند.
وي خاطرنشان كرد:‌ نمي‌دانم چطور اين افراد كه خود را جزو ملت ايران مي‌دانند از اينكه ضعفي در دولت باشد خوشحال مي‌شوند و حتي اگر اين ضعف وجود نداشته باشد تكرار مي‌كنند تا ايجاد شود.
رييس جمهوري با يادآوري اينكه برخي 20 سال اين طرح را به خاطر تبعات آن اجرايي نكردند، افزود: آنهايي كه هه چيز را به عنوان راي نگاه مي‌كنند از اجراي اين طرح خودداري كردند اما بعد كه اجرا شد برخي از تورم 120 درصدي و متلاشي شدن اقتصاد در نتيجه اجراي اين طرح خبر دادند.
احمدي نژاد تصريح كرد:‌ اكنون نيز اخبار كذبي از سوي اين افراد منتشر مي‌شود كه ده‌ها هزار كارخانه در نتيجه اجراي اين طرح تعطيل شده است.
وي تصريح كرد كه با وجود اين شايعات و مطالب كذب دولت به همراهي ملت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها را ادامه خواهد داد.

** تحولات منطقه
وي درباره تحولات صورت گرفته در منطقه گفت: همه ملت‌ها بويژه ملت‌هاي منطقه به دنبال آزادي، عدالت و پاكي و عزت هستند.
وي افزود : اين ملتها در اين راه از آموزه‌هاي انبياي ‌الهي به‌ويژه پيامبر اكرم(ص) بهره برده و اهداف آنها در سايه اين راه محقق خواهد شد.
رييس جمهوري در پاسخ به پرسش خبرنگار المنار درباره سياست تشكيل كشور مستقل فلسطين از سوي سازمان ملل و نظر ايران در اين مورد نيز با بيان اينكه راه حل ايران براي اين مساله روشن است،‌ افزود: پيش از اين نيز درباره اين راه حل دموكراتيك گفته بوديم كه تنها راه، برگزاري يك رفراندوم آزاد با حضور همه مردم فلسطين براي مشخص شدن نوع حكومت در اين سرزمين است.
احمدي‌نژاد تشكيل دولت فلسطين را به معناي تاييد اشغالگري رژيم صهيونيستي ندانست و گفت: تشكيل دولت فلسطين نفي حقوق ملت فلسطين براي آزادسازي تمام سرزمينشان نخواهد بود.
وي افزود: مطمئن هستم كه رهبران فلسطيني با هوشمندي مساله تشكيل دولت فلسطين را پيگيري مي‌كنند ضمن آنكه جمهوري اسلامي ايران نيز براي استيفاي حقوق آنها در كنارشان خواهد بود.

** وزير ورزش و جوانان بعد از تعطيلات مجلس معرفي مي‌شود
رييس جمهوري در ادامه اين گفت و گو ابهامات مصوبه مجلس را در مورد تشكيل وزارت ورزش و جوانان يادآور شد اما در عين حال گفت كه گزينه پيشنهادي وي براي تصدي اين وزارتخانه بعد از تعطيلات مجلس معرفي مي شود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دولت به دنبال تشكيل وزارتخانه اي شفاف و مقتدر تحت عنوان ورزش و جوانان است، به تلاش دولت براي رفع ابهامات مصوبه مجلس در اين زمينه اشاره كرد و گفت: ابهامات و سوال‌هايي در ارتباط با تشكيل اين وزارتخانه مطرح شده به گونه اي كه اگر قرار باشد اين مصوبه عملياتي شود، به نظر مي رسد اين وزارتخانه با نهادهاي نظارتي دچار مشكل خواهد شد.
وي ادامه داد :‌ وزارتخانه اي كه در اين فرآيند تشكيل مي شود، با استحكام و اقتدار نخواهد بود.
رييس جمهوري با بيان اين كه ورزش كشور در قوس صعودي به سمت قله هاي افتخار در حال پيشرفت است، گفت: ورزش ايران هر روز افتخارها و پيروزي‌هاي جديدي را نصيب ملت ايران مي كند كه به نظر مي رسد با تشكيل وزارت ورزش و جوانان اين روند دچار آسيب شود.
احمدي نژاد از مكاتبات با برخي مراجع قانوني و گفت‌وگو با نمايندگان مجلس به عنوان بخشي از تلاش‌هاي دولت در جهت رفع ابهامات مصوبه مجلس نام برد و افزود : تاكنون آنچه كه در زمينه رفع ابهامات مدنظر دولت بوده محقق نشده و دولت راهي جز معرفي وزير ورزش و جوانان ندارد كه هفته آينده بعد از تعطيلات مجلس، گزينه مورد نظر معرفي خواهد شد.

** ايران كشوري آزاد است و همه در چارچوب اخلاق و قانون حق اظهارنظر دارند
رييس جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به ادعاي خبرنگار خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس مبني بر اينكه انتقاد شديد برخي افراد از دولت دهم سبب خدشه دار شدن محبوبيت رييس جمهوري شده است گفت :‌ ايران كشوري آزاد است و همه حق اظهار نظر دارند و حتي نبايد نسبت به آن كمترين خرده اي گرفته شود اما تا جايي كه در حدود و چارچوب اخلاق و قانون باشد.
وي ادامه داد: افتخار دولت دهم اين است كه از انتقادها استقبال مي كند و همه حق اظهارنظر و انتقاد از آن را دارند.
رييس جمهوري در پاسخ به بخشي ديگر از سوال خبرنگار آسوشيتدپرس كه مربوط به مقايسه دولت هاي نهم و دهم با دولت هاي قبلي بود، گفت: مقايسه اين دولت با دولت هاي قبلي يك قياس مع الفارق بوده و ما از قبل اعلام كرده ايم كه روش ما در اداره كشور با قبلي ها متفاوت است.

** همواره مدافع مطالبات مشروع همه ملت ها هستيم
رييس جمهوري در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه پرس تي وي مبني بر اينكه آيا ايران در كنار حمايت هاي معنوي از تحولات جاري در منطقه ، حمايت عملي و قانوني نيز مي كند، گفت: ملت ايران همواره مدافع مطالبات مشروع همه ملت ها و حتي ملت هاي آمريكا و اروپا است و اين مسير را با استفاده از همه راه هاي مشروع و قانوني ادامه مي دهد.

**كارهاي خوبي براي مهار پديده گرد وغبار شده است
احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سوالي درمورد مشكلات ناشي از پديده گردو غبار در استان هاي مرزي ايران اظهار داشت: تحولات آب و هوايي و مسايل مربوط به زمين دو علت اصلي اين پديده است.
وي افزود: ايران با دولت عراق به توافق هاي خوبي در اين زمينه رسيده و بودجه خوبي نيز براي خشكاندن چشمه هاي گرد و غبار تعيين شده و مجلس نيز آن را تصويب كرده است.
وي همچنين گفت: بايد شرايط دولت و ملت عراق را نيز درك كنيم و اميدواريم عمليات اجرايي مهار پديده گرد و غبار از امسال آغاز شود.

** دولت به موضوعي غير از خدمت به مردم نمي انديشد
يكي ديگر از خبرنگاران با بيان اين كه گفته مي شود برخي افراد منحرف و جن گير دور رييس جمهوري را گرفته اند، از احمدي نژاد خواست تا آنها را معرفي كند و با پاسخ به اين ادعا كاري كند كه اين حكايت ديگر دنبال نشود.
رييس جمهوري نيز پاسخ داد: آنهايي كه شما مثال زديد، دستگير كرده اند ، ديگر بهتر است قضيه را رها كنند تا دولت بتواند كار خود را انجام دهد.
وي افزود: دولت مي خواهد كار كند و به هيچ موردي جز خدمت به ملت و كشور، دفاع از حقوق ملت و پيشبرد آرمان هاي انقلابي ملت ايران نمي انديشد.

** رژيم صهيونيستي امنيت ملت‌ها را دچار مخاطره مي‌كند
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي امنيت ملت ها را دچار مخاطره مي كند، گفت: همگان بدانند اگر همه با هم بايستيم ، مرگ امپرياليسم، سلطه گري و چپاول گري نزديك خواهد بود.
احمدي نژاد در ادامه نشست خبري خود به تبيين مسائل منطقه پرداخت و گفت: آزادي، عدالت، عزت و حق حاكميت ملي از حقوق پايه هر ملتي است و ما در اين زمينه از حقوق كامل همه ملت ها در تمام دنيا دفاع مي كنيم اما همه بايد مراقب طراحي هاي دشمنان اصلي باشيم.
احمدي نژاد اظهار داشت: براي مثال در بحرين حاكم بحرين بايد بنشيند و با مردم گفت وگو كند، نمي شود كه حاكم اختيارات گسترده و نامحدود داشته باشد، اين در هيچ جا پذيرفته نيست، اختيارات اين حاكمان بايد محدود و قانونمند شود و مردم بايد در اين كشورها حق راي آزاد و عادلانه داشته باشند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در اين كشورها حقوق مردم بايد در انتخابات مساوي باشد، اظهار داشت: از كشورهاي منطقه مي خواهيم خودشان بنشينند با يكديگر گفت وگو كنند. اجازه ندهند مستكبران دخالت كنند و براي خودشان وجهه درست كنند، از طرف ديگر تمام منافع و ثروت شما را براي دهه هاي طولاني غارت كنند.
رييس جمهور با هشدار به برخي دولت هاي منطقه مبني بر اينكه مراقب باشند بازيگر نقشه آمريكا نباشند، افزود: آمريكايي ها دوستان خوبي نيستند، تنها چيزي كه مي شناسند، منافع نامشروع است؛ ديديم كه از جنگ كره تا امروز همه جنگ هاي آمريكا با دوستان قبلي خودش بوده است و بدترين نوع ناجوانمردي را عليه دوستان قبلي خود اعمال كرده و هميشه پشت آنان را به خاطر منافع خود خالي كرده است.
وي افزود: كشورهاي منطقه مراقب باشند آمريكا مي خواهد حركت هاي مردمي را سركوب كند و اختلاف در منطقه بياندازد تا زمينه حضور خود را فراهم كند، به محض اين كه مستقر شد، اولين كساني را كه قرباني مي كند، افرادي هستند كه با او همكاري كرده اند ، آنان بايد بدانند كه مسائل بايد بر اساس منطق عدالت و قانون حل و فصل شود.

** موضوع فلسطين مهم ترين مساله 100 سال اخير منطقه است
رييس جمهور در ادامه موضوع فلسطين را يكي از مهم ترين موضوعات 100 سال اخير منطقه دانست و گفت: موضوع فلسطين نقطه كليدي رهايي منطقه ما بلكه كل جهان از نظام سلطه است.
وي افزود: دشمنان براي اينكه بتوانند بر دنيا مسلط شوند، بايد بر خاورميانه مسلط باشند. تاسيس رژيم صهيونيستي با اين هدف بود كه تسلطشان بر خاورميانه بيشتر شود.
احمدي نژاد اظهار داشت: تمايل عمومي ملت هاي منطقه بر اضمحلال اين رژيم است، تمام نظرسنجي ها و حركت هاي مردمي قريب به اتفاق نشان مي دهد ملت هاي منطقه با حضور اين رژيم در منطقه مخالفند؛ اين رژيم جايي براي زندگي در اين منطقه ندارد و بايد به همان جايي كه آمده، برگردد.
وي اظهار داشت: امروز مي خواهند با فريب كاري موجوديت نامشروع اين رژيم را رسميت دهند.
رييس جمهور فشار سنگين به فلسطيني ها براي تن دادن به حداقل ها و گرفتن حداكثر امتياز از آن‌ها را از نقشه هاي شوم دشمنان دانست و گفت: اين نقشه اي است كه آنان طراحي كرده اند؛ اين آدم هايي كه در سرزمين هاي اشغالي فلسطين دولت تشكيل دادند و از خود اختياري ندارند ، در حد عروسك هاي كوكي هستند كه خنده آن ها نيز اعتباري ندارد.
احمدي نژاد با تاكيد به لزوم هوشياري ملت هاي منطقه گفت: همه ملت فلسطين بايد متحد شوند و در اين راستا ملت هاي منطقه نيز براي نجات كامل سرزمين فلسطين بايد كمك كنند.
احمدي نژاد، رژيم صهيونيستي را غده سرطاني توصيف كرد و گفت: اين رژيم حتي اگر در يك وجب از سرزمين فلسطين باقي بماند از همان جا تكثير و امنيت ملت ها را دچار مخاطره خواهد كرد.
وي اظهار داشت: اينكه از فلسطين و برخي سرزمين ها تكه اي را جدا كنند و به فلسطين بدهند، مانند اين است كه وقتي از خانه اي دزدي شد، از جيب همسايه آن را جبران كنند.
احمدي نژاد باتاكيد به اينكه همه بايد بسيج شويم تا دولت فلسطيني به تمام سرزمين فلسطين بازگردد، گفت: همه آوارگان بايد به سرزمين اصلي خود بازگردند.
رييس جمهور در ادامه با اشاره به اوضاع آفريقا و آمريكاي لاتين گفت: ملت هاي آمريكاي لاتين هم بايد در برابر استكبار بايستند.
احمدي نژاد افزود: هيمنه نظام سلطه آن را بزرگ؛ قدرتمند و شكست ناپذير نشان مي دهد اما خداوند متعال در قرآن ضعف و شكست آن ها و سرنوشت محتوم اضمحلال آن ها را به ما يادآوري مي كند.
وي گفت: در اين راستا كافي است ملت هاي دنيا بايستند و متحد شوند؛ امروز دشمنان سراغ دولت ونزوئلا و دولت هاي مستقل آمريكاي جنوبي رفتند ولي همگان بدانند اگرهمه با هم بايستيم، مرگ امپرياليسم،سلطه گري و زورگويي و چپاول گري نزديك خواهد بود.
وي افزود: با افتخار اعلام مي كنم كه ملت، دولت و رهبري در كنار همه ملت هاي عدالت خواه ، آزادي خواه ، عزت طلب و دولت هاي مستقل خواهند ايستاد و ما مطمئنيم كه آينده از آن ماست و دشمنان در آينده جايي نخواهند داشت.

** تغييرات جزيي قيمت‌ها در نتيجه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها
رييس جمهوري در پاسخ به سوالي در مورد افزايش قيمت ها در ايران پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها با اشاره به اشتباه بودن پيش بيني ها در اين زمينه تصريح كرد : تغييرات جزيي در قيمت‌ها در چارچوب پيش‌بيني‌ها بوده و فراتر از آن نرفته است.
احمدي نژاد اضافه كرد : نظر كارشناسي برخي در ابتدا اين بود كه به محض اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، جامعه ملتهب خواهد شد كه اين اتفاق نيفتاد ، در مرحله بعد ،تعدادي از اين افراد گفتند كه در آينده اين اتفاق رخ مي دهد كه البته هيچ كدام از اين تحليل ها مبناي كارشناسي ندارد.
رييس جمهوري خطاب به اين كارشناسان گفت: شما اشتباه كرديد و بر اساس معادلات و الگوهايي كه براي تفسير اقتصاد ايران مناسب نبود، اين پيش بيني ها را ارايه داديد ، بنابراين بهتر است كه مدل‌هاي تحليل اقتصادي خود را تغيير دهيد.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: تغييرات جزيي در قيمت‌ها در چارچوب پيش بيني ها بوده و فراتر از آن نرفته است.

** طرح ايران براي حل و فصل بحران بحرين
رييس جمهوري در پاسخ به سووال خبرنگاري مبني بر اين كه آيا جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با حل بحران بحرين نقشه راه و طرح خاصي را آماده كرده است ، حكومت بحرين را به پيشگام شدن در مسير تغيير شيوه هاي حكمراني فراخواند و گفت: طرح ايران براي حل و فصل بحران اين كشور به محض فراهم شدن شرايط مطرح مي شود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه با كشورهاي منطقه مشكلي نداشته است، خطاب به حاكمان بحرين گفت: امروز هم آنها بايد بنشينند و حول محور عدالت و حقوق اساسي ملت خود مسايل را حل كنند و اجازه ندهند كه ديگران در امور آنها دخالت كنند.
وي با اشاره به طرح ادعاي دخالت ايران در امور داخلي بحرين، به پيغام خود به حكام اين كشور اشاره كرد و گفت: اگر ايران بخواهد در امور منطقه دخالت كند، همه منطقه عوض مي شود.
رييس جمهوري تاكيد كرد: كساني كه راجع به ايران سخن مي گويند نيز بايد نخست به نقشه منطقه نگاه كنند.
وي در عين حال اظهار داشت:‌ ما با همه كشورهاي منطقه دوست هستيم اما سران اين كشورها بايد بدانند كه دوره شيوه هاي قديمي حكمراني به پايان رسيده و اين روند كه فردي نسل در نسل حاكم باشد و به حقوق مردم بي توجهي كند، درست نيست و بايد تغيير كند و خود آنها (حاكمان بحرين) بايد در اين راستا پيشقدم شوند.
احمدي نژاد با تقبيح دستگيري زنان و مردان بحريني ابراز اميدواري كرد كه اين روند تغيير يابد و دولت و ملت بحرين با هم زندگي كنند.
وي با اشاره به تلاش دشمنان ملتهاي منطقه براي تفسير علت وضعيت موجود به مسايل مذهبي و شيعه و سني خاطرنشان كرد: حقوق اساسي ملت‌ها، حق حاكميت ملي، آزادي، عدالت، احترام و كرامت انساني در همه مذاهب به رسميت شناخته شده است و لذا آنها مي توانند اين موضوع را در داخل بحرين حل كنند.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد:‌ اين وضعيت به نفع ( مردم بحرين و منطقه) است تا اين كه دولت آمريكا بخواهد با حضور در بحرين آن را حل كند، حال اين كه اگر آنها وارد شدند ديگر نمي توانند آنها را از كشور خود بيرون كنند.

** دخالت آمريكا و متحدانش را در امور سوريه محكوم مي‌كنيم
رييس جمهوري اسلامي ايران در خصوص تحولات جاري در سوريه، با تاكيد اين اينكه ملت و دولت سوريه به خوبي قادرند مسايل خود را حل كنند و نيازي به دخالت ديگران نيست گفت : دخالت آمريكا و متحدانش را در امور سوريه محكوم مي كنم و معتقديم سوريه خط مقدم مقاومت است.
رييس جمهوري گفت : متاسفانه برخي دولت هاي منطقه نيز به تبعيت از آمريكا در امور سوريه مداخله مي كنند، به آنها توصيه مي كنم كه دست از اين كار بردارند. آمريكا به محض اينكه اهداف خود را (در سوريه) محقق كند، به سراغ اين دولت ها خواهد رفت و با آنها برخورد خواهد كرد.
وي تصريح كرد : ما دركنار همه ملت ها و دولت هاي انقلابي هستيم و معتقديم سوري ها مي توانند كار خودشان را بدون نياز به دخالت ديگران جلو ببرند.

** اجلاس تهران تلاش مقدس و موفق در مبارزه با تروريسم خواهد بود
رييس جمهوري در ادامه با اشاره به برگزاري اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم در ماه آينده در تهران ، از مبارزه با تروريسم به عنوان حركتي انساني ياد كرد و گفت: در اين مسير بايد به تعريف روشن و مشتركي از تروريسم و شيوه مقابله با آن دست يافت و ما معتقديم اجلاس تهران تلاش مقدس و موفقي براي حركت در اين مسير خواهد بود.
احمدي نژاد يادآوري اقدامات برخي قدرت‌ها در سالهاي اخير ، تروريسم را با داستاني غم انگيز همراه دانست و افزود: متاسفانه كساني كه پايه گذار تروريسم دولتي و غيردولتي هستند، مدعي مبارزه با تروريسم نيز هستند و لشكركشي آنها به منطقه با اين بهانه موجب شده كه هم ريشه هاي تروريسم عميق تر شود و هم يك ميليون انسان كشته شوند.
وي خاطرنشان كرد: امروز وقت آن رسيده است كه انسان‌هاي انديشمند و دولت‌هاي مستقل دست به دست هم بدهند و يك جريان پاك را با چارچوب معين براي مبارزه با تروريسم طراحي و پيگيري كنند.

** موضوع هسته اي ايران بهانه سياسي غرب است
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه اين گفت و گو به كارشكني هاي غرب در زمينه فعاليت هاي هسته اي ايران اشاره كرد و گفت : موضوع هسته ايران تنها بهانه اي سياسي در دست كشورهاي غربي است.
در اين زمينه خبرنگاري پرسيد : شما چند سال قبل اعلام كرديد كه ما ترمز هسته اي را به دور انداخته ايم و اين قطار به سرعت جلو مي رود اما چند وقتي است شما خبر خوشي را در اين زمينه اعلام نكرده ايد، آيا سنگ اندازي هاي غربي ها باعث كند شدن سرعت اين قطار شده يا خبر جديدي در راه است و شما مي خواهيد مردم را غافلگير كنيد؟
رييس جمهوري نيز در پاسخ به اين سوال گفت: من دو نكته را مطرح كردم مبني بر اين كه قطار هسته اي ايران نه ترمز دارد و نه دنده عقب و اكنون نيز اين موضوع را تكرار مي كنم.
احمدي نژاد افزود: هم اكنون به لحاظ فني مشكلي در برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد و بايد توجه داشت كه موضوع هسته اي سه بخش كاملا مجزا دارد كه يك بخش آن بخش فني و تكنولوژيكي است كه اين بخش به سرعت جلو مي رود.
وي ادامه داد: دستگاه هاي سانتريفيوژها كار مي كنند و نسل هاي جديد اين سانتريفيوژها در راه است و تحقيقات ما همچنان ادامه دارد و حتي توليد در حد 20 درصد داريم كه قبلا نداشتيم و همه اين دستاوردها حاصل تلاش دانشمندان و محققان ايراني است.
وي همچنين گفت: يك بخش ديگر اين برنامه حقوقي است و به لحاظ حقوقي ما در مرز قانون حركت مي كنيم و ايران بيشترين همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته است و همه فعاليت ها بر اساس قانون است اما اين برنامه يك بخش سياسي نيز دارد .
وي افزود: آنچه اين روزها مورد بحث است، بخش سياسي آن است كه بحث و بخش سياسي هم تقريبا ربطي به موضوع هسته اي ندارد زيرا موضع هسته اي بهانه آنها است.
رييس جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: موضوع اصلي، دشمني غرب با استقلال و پيشرفت ملت ها است و غرب، به طور مشخص آمريكا و متحدان آن نمي خواهند هيچ ملتي مستقل باشد و پيشرفت كند و خارج از دايره سيطره آنها خود را به مراتب بالاي جهان برساند و به همين دليل با ما دشمن هستند.
احمدي نژاد افزود: امروز موضوع سياسي آنها بهانه هسته اي است و خيال مي كنند اگر اعلام كنند ايران به دنبال چه هست، مي توانند افكار عمومي دنيا را فريب دهند و دنبال خود بكشند و ما بايد از اين موضوع عبور كنيم كه فكر مي كنيم، عبور كرده ايم.
رييس جمهوري تاكيد كرد آنها باز هم بهانه ديگري را مطرح خواهند كرد.
احمدي نژاد ادامه داد: مكاتباتي شده است كه آنها بارديگر مي خواهند مذاكره كنند، جمهوري اسلامي ايران هميشه آماده همكاري و تفاهم بوده است اما به نظر مي رسد تا زماني كه آنها رويكرد خود رااز رويكرد سلطه طلبانه به همكاري تغيير ندهند اين بحث هاي رسانه اي ادامه خواهد يافت.
وي افزود: دستاوردهاي جديد هسته اي جمهوري اسلامي ايران همچنان ادامه مي يابد و هر سال اين دستاوردها اعلام مي شود.
رييس جمهوري يادآور شد: همانطور كه دستاوردهاي ايران در بخش هاي غني سازي 20 درصد، كشاورزي و صنعتي مشاهده مي شود، ما همواره از صنعت هسته اي به شكل خوبي در كشور استفاده كرده و مي كنيم.

** دولت، مسير حركت كشور را به مسير درست برگرداند
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه موضوع جريان انحرافي اين روزها از سوي تريبون هاي مختلف مطرح و به آن دامن زده مي شود و اخيرا نيز از سوي يكي از رقباي انتخاباتي و منتقدين شما مطرح شده است ، گفت: اگر منظور آنها اين است كه ما روش آنها را قبول نداريم و به شيوه ديگري مي خواهيم كشور را اداره كنيم، ما اين موضوع را از ابتدا نيز گفته ايم.
احمدي نژاد افزود: من از سال 84 كه رياست جمهوري را بر عهده گرفتم، اعلام كردم كه روش موجود در اداره كشور را قبول ندارم و حلقه ها و دايره هاي مديريتي را حتما از هم خواهم شكست و دولت را به ملت برمي گردانم.
وي اظهارداشت: بنده حتما بر حقوق ملت و دفاع از بيت المال پافشاري مي كنم و قبلا اين موارد را اعلام كرده ام و امروز هم اعلام مي كنم و روشن است كه ما با آنها 'زاويه' داريم البته نه زاويه كم بلكه اين زاويه 180 درجه و در حقيقت نقطه مقابل با آنها است.
وي همچنين گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند كه جز 10سال اول انقلاب و دوره اين دولت، حركت انقلاب در مسير واقعي خودش نبوده و معناي آن اين است كه اين دولت تحت هدايت هاي رهبري حركت را به مسير درست خود برگرداند.
وي افزود: ما به اين مسير ادامه مي دهيم و كارها را انجام مي دهيم و به خدمت، پاكي، پاكدستي، مردمي بودن، ساده زيستي و دفاع هوشمندانه وقاطع از عزت، امنيت و منافع ملت مي انديشيم و اين مسير دولت در طي 5/5 سال گذشته است كه با قاطعيت دنبال كرده و اگر يك رقيبي مثلا از سال 84 فكر كرده كه ما بايد ايده هاي او را دنبال كنيم ، اشتباه كرده است.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد: ما هرگز ايده هاي آنها را قبول نمي كنيم و اصلا آمده ايم كه ايده هاي آنها را در مديريت كشور كنار بگذاريم و اين را به صراحت اعلام كرده ايم و ملت هم به اين راي داد.
احمدي نژاد ادامه داد:‌تا روزي كه در مسووليت هايي كه ملت براي ما تعيين كرده اند، خواهيم بود اين مسيرهاي روشن را ادامه خواهيم داد.
احمدي نژاد افزود : لازم است اين را دوباره تاكيد كنم كه راه دولت از سال 84 تاكنون يك راه بيشتر نيست و همان راه و اصول و اهداف است و با قدرت آن راه را ادامه مي دهيم واين حرف ها نيز تاثيري در اراده دولت ندارد.
يكي ديگر از خبرنگاران با تاكيد بر تعهد دولت براي ايجاد 2.5 ميليون شغل در كشور تا پايان سال 90 سوال كرد: با گذشت حدود سه ماه از سال جديد تا چه حد اين موضوع محقق شده است.
رييس جمهوري نيز گفت: اشتغال دغدغه بخش وسيعي از خانواده ها است و بسياري از جوانان تحصيلكرده ،توانمند و جواناني كه داراي استعداد هستند، نمي توانند فرصت مناسب در اختيار داشته باشند و دولت موظف به تامين زمينه هاي آن و پشتيباني لازم در اين زمينه است.
احمدي نژاد افزود: دولت همه شرايط را به لحاظ منابع مالي، تجهيزات و امكانات و مقررات و آيين نامه ها آماده كرده است ، جلسات شوراي اشتغال پيوسته تشكيل مي شود و در استان ها ستادهاي اشتغال كار خود را انجام مي دهند و تمام كار آفرينان كشور بسيج شده اند.
وي اظهارداشت : دولت با تمام توان به صحنه آمده و به لطف خداوند هم ملت ايران اين ظرفيت و توان را دارد و هم منابع كشور اين فرصت را به ما داده تا بتوانيم امسال ركورد2.5 ميليون شغل را بشكنيم.
رييس جمهوري ادامه داد: اما بايد توجه داشته باشيم كه كارهاي سالانه دولت يكنواخت انجام نمي شود و به شكل يك منحني است طوري كه ماه هاي اول آيين نامه ها و ضوابط تنظيم مي شود، هر قانون بودجه شكل و محتواي جديدي دارد و ما بايد بر اساس آن برنامه ها را تطبيق دهيم.
وي يادآور شد: اين منحني اوج مي گيرد و به نقطه نهايي مي رسد و در پايان سال پايين مي آيد، برنامه ريزي ما بسيار دقيق است و اميدوارم كه به حول و قوه الهي و با حركت عمومي ملت اين 2.5 ميليون شغل امسال محقق شود.

** هفته آينده با رييس جمهوري چين ديدار مي كنم
رييس جمهوري اسلامي ايران از برنامه ديدار با همتاي چيني خود در هفته آينده خبر داد و روابط دو كشور را خوب و رو به گسترش توصيف كرد.
احمدي نژاد اظهار داشت كه در جريان ملاقات هفته آينده خود با رييس جمهوري چين، دو طرف درباره راه هاي توسعه همكاري بين دو كشور گفت و گو خواهند كرد.

** تهديدهاي آمريكايي-اروپايي عليه ايران موضوع تازه اي نيست
رييس جمهوري در ادامه در پاسخ به سوال اين خبرنگار چيني مبني بر تلاش ها و تهديدهاي آمريكا و متحدان اروپايي اش عليه ايران گفت: اينكه دولت آمريكا و برخي دولت هاي اروپايي به دنبال تضييع حقوق ملت ايران هستند، حرف جديدي نيست .
وي افزود: آنها آرزوهاي زيادي دارند اما اين آرزوها خيالاتي بيش نيست.ملت ايران راه پيشرفت خود را با قدرت ادامه مي دهد و نگراني ندارد.

** رسيدگي مراجع قضايي به تعديات در حقوق ملت و بازگرداندن آن‌ها جزو آرزوهاي من است
رييس‌جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه موضع اصولي دولت در قبال برخورد با مفاسد اقتصادي تغييري نكرده است، گفت : رسيدگي مراجع قضايي به تعديات در حقوق ملت و بازگرداندن آن‌ها جزو آرزوهاي من است.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي در مورد معرفي مفسدان اقتصادي و مجازات آنها اظهار داشت: 312 نفر با نام و موضوع را به قوه قضاييه معرفي كرده‌ايم.
احمدي نژاد با طرح اين مطلب مبني بر اينكه تشخيص اينكه چه كسي تخلف كرده و چه كسي تخلف نكرده است، به عهده قاضي است، تصريح كرد: ما مرجع قضاوت نيستيم.
رييس جمهور افزود: ما افرادي كه زميني را از دولت تصرف كرده‌اند و يا منابع بانكي را نداده‌اند، به مراجع قضايي معرفي كرده‌ايم.
احمدي‌نژاد در عين حال تصريح كرد: براي چندمين بار مي‌گويم تنها رييس جمهوري هستم كه اعلام كرده‌ام اگر واقعا تخلفي از بنده، از خانواده بنده، از بستگان بنده و از هر كسي سر زد، طبق قانون رسيدگي و برخورد شود.
وي با تاكيد بر اينكه موضع اصولي ما از روز اول با ملت، همين بوده است، گفت:كوچكترين تعدي به حقوق ملت را مراجع قضايي با دقت رسيدگي كنند و حقوق ملت را به آنان بازگردانند، اين موضوع جزو آرزوهاي من است.
رييس جمهور ادامه داد: بخشي از كارهاي دولت در شبانه روز تنظيم امور به گونه‌اي است كه هيچ فرصتي براي كساني كه قصد دست اندازي به حقوق ملت را دارند، به وجود نيايد.
احمدي نژاد در ادامه افزود:شايد بخش مهمي از فشارهايي كه به ما وارد مي‌شود نيز از ناحيه اصرار ما بر اين موضوع است.

** مسكن مهر
رييس جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه مسكن مهر تنها يك مُسكن است، گفت: با اجراي طرح بزرگ دولت در بخش مسكن در آينده نزديك، مناسبات موجود در بخش مسكن و اقتصاد عمومي به نفع ملت تغيير مي كند.
وي با بيان اينكه بحث اجاره بها متفاوت از قيمت مسكن است، افزود: اگر تثبيت و پايداري در قيمت مسكن ايجاد شود، همان طور كه شاهد كاهش قيمت مسكن بوديم، قيمت اجاره بها نيز كاهش مي يابد.
احمدي نژاد در مورد واگذاري ده ها واحدمسكن مهر در شهر تهران طي سال جاري گفت: بخش اول اين واحدها در شهريور ماه واگذار مي شود كه اين روند تا پايان سال تداوم مي يابد.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد: امسال بسياري از مردم كه در خانه هاي استيجاري ساكن هستند، به خانه هاي خود خواهند رفت.

** مجلس هويت حقوقي دارد
رييس جمهوري در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه با توجه به اينكه آقاي علي آبادي به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفي شده‌ و قرار است در اجلاس اوپك شركت كند، مجلس معتقد است به دليل اهميت اين اجلاس وي شخص مناسبي براي شركت در اين اجلاس نيست، گفت: مجلس يك هويت حقوقي دارد.
احمدي نژاد ادامه داد: زماني كه مي‌گوييم مجلس نظر داد، معني آن اين است كه در مجلس راي گيري به عمل آمده و اكثريت نمايندگان مجلس نظر واحد داده‌اند، اينگونه مي شود بيان كرد كه نظر، نظر مجلس است.
وي افزود: اما اگر برخي نمايندگان مجلس اظهار نظر كرده اند، اين تمام مجلس را شامل نمي شود چرا كه اظهار نظرها به گونه اي است كه هم نظر مثبت و هم نظر منفي در آن وجود دارد.
رييس جمهور با بيان اينكه اظهار نظر حق نمايندگان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1167
  • کل نظرات : 575
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 258
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 177
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,105
  • بازدید ماه : 2,105
  • بازدید سال : 59,323
  • بازدید کلی : 3,569,961